ΚΑΙ Ας ΠΑΜΕ ΠΑΛΙ ΕΚΕΙ -(ΠΑΛΙΚΗ)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΟΔΥΣΣΕΑ ΟΙ ΦΑΙΑΚΕς
ΣΕ ΕΝΑ ΛΙΜΑΝΙ ¨¨ΜΑΚΡΥΑ ¨¨ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ?
ΠΩς Ο ΟΜΗΡΟς ΜΑς ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΜΕ ΤΟΣΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΙΑ ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ
ΣΤΗΝ ΣΧΕΡΙΑ, ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΡΩΤΑΕΙ ΤΟΣΟ ΣΥΧΝΑ ΑΝ ΠΕΖΟς ΗΡΘΕς ΙΘΑΚΗ?
ΠΟΥΗΤΑΝ Η ΠΟΛΗ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜΠΟΥ ΜΑς ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΑΛΕΞΙΑΔΑ?
πως λεγόταν πειν Γουικαρδου εποχή το Φισκάρδό, και πως η Ασσος?
και αλλα πολλά που ζητάνε απαντήσεις
Ενα ακόμη ερώτημα από ΑβρααμΠαναγατο,, Γιατι ο ποιητης να δωσει αυτο το τελος στην Οδυσσεια,,? Μην τυχων ο κυκλος Πηνελόπη με Τηλεγονο, και Κιρκη με Τηλάμαχο ιέλει να μας ει κάτι??? Θα μα τα εξηγησει ζωγραφιζωντας οταν πάει πάλι Αμερική!!
http://porosvress.blogspot.com/2017/09/blog-post_20.html
Πρώτα θα μου έχεις θρόνο ασημοκάρφωτο να κάτσω.
Δεύτερο θέλω αρχαίο κροντήρι για να πίνω.
Τρίτο θα μάθεις να παίζεις απαλή μουσική με φόρμιγγα.
Μετά θα έρτεις να μου πιάσεις τα ποδάρια σαν Ομηρικός ικέτης και όχι τσι πατούσες γιατί γαργαλιέμαι.
Έπειτα από όλα αυτά το κυριότερο:
Συνηθίζω να ακουμπάω τον χρυσό κρατήρα με το ούζο και τα παγάκια 45,33 πόντους μακριά μου. Θα πρέπει λοιπόνε να έχεις ακουμπήσει πρώτα τη φόρμιγγά σου μεσηγγύς του θρόνου και του κρατήρα μου.
Άμα δεν πετύχεις τη κατάλληλη απόσταση που φανερώνει η λέξη «μεσσηγγύς», σηκώνομαι, παίρνω τσου μεζέδες Fotis family Poros, το ούζο Σταθάτου-Φόρκυνα με τα παγάκια και μην τον είδατε τον Σπύρο τον λεβέντη, γιατί σαν Ομηριστές πρέπει να εφαρμόζουμε πάντα πιστά τα λόγια του Ομήρου:
(Ραψωδία χ)
340 ἦ τοι ὁ φόρμιγγα γλαφυρὴν κατέθηκε χαμᾶζε
μεσσηγὺς κρητῆρος ἰδὲ θρόνου ἀργυροήλου,
αὐτὸς δ᾿ αὖτ᾿ Ὀδυσῆα προσαί̈ξας λάβε γούνων,
καί μιν λισσόμενος ἔπεα πτερόεντα προσηύδα:
«γουνοῦμαί σ᾿, Ὀδυσεῦ: σὺ δέ μ᾿ αἴδεο καί μ᾿ ἐλέησον:
(Μετάφραση)
Τη βαθουλή κιθάρα απίθωσε λοιπόν στο χώμα κάτω,
αναμεσής στο ασημοκάρφωτο θρονί και στο κροντήρι,
κι εκείνος χύθηκε στα γόνατα να πέσει του Οδυσσέα,
και λόγια του 'λεγε ανεμάρπαστα με χίλια παρακάλια:
«Σπλαχνίσου με, Οδυσσέα, σεβάσου με, στα γόνατα σου πέφτω!
Υ.Γ.
Και μη μπερδεύεσαι από το μεσηγγύς = αναμεσής, πρέπει να το εύρεις κατά Όμηρική ακρίβεια και πόντους !
Και άμα δε μπορείς εσύ, να αρωτήσεις στο Facebook για ἔπεα πτερόεντα.
Κάκα κα κα κα κα κα κα κα κα κα
Με το ουζακι πάντως καθαριζει και το μυαλό,, και μεσα στην ζάλη σου,, μπορει να σουν κατεβουν ιδεες,, που θα δωσουν την λύση του μυστηρίου!!!
Εδώ σας πιάνω αδιάβαστο κ. Μαργαρίτη γιατί απότομους βράχους στο έμπα δεν έχουν τα Σύβοτα αλλά μόνο ο όρμος της Άσσου, παραταύτα όταν πιάσει Μαΐστρος δεν μένει μέσα κολυμπηθρόξυλο , αντίθετα προς το Φισκάρδο που δεν αναφέρεστε και το Βαθύ, μα και το Αργοστόλι.
Έπειτα το λιμάνι της Άσσου την εποχή του Ομήρου πρέπει να ήταν ίσως και 300 μέτρα πιο βαθύ προς Ανατολικά και άρα ασφαλέστατο αλλά με τις προσχώσεις του εκεί χείμαρρου έμεινε πλέον το μισό σε μέγεθος.
Κάτι που δε μετράτε όμως καλά είναι τί σημαίνει δέσιμο πλοίων την εποχή του Ομήρου?
Μπάς και τα μισοβγάζανε όπου είχε αμμουδιά έξω και τα δένανε καλού κακού σε κάνα δέντρο μήπως και τα τραβήξει σιγά – σιγά το κύμα πάλι στη θάλασσα?
Για διαβάστε λίγο Όμηρο πάρα πάνω να το βρήτε…
Τα λιμάνια που ανάφερα είναι απλά ενδεικτικά γιατί υπάρχουν και άλλα.
Καλή δύναμη για πιο ορθολογιστικό πλησίασμα των επών.
Κάκακακακακα
Το Ρείθρο χωρίς οπτική επαφή με το παλάτι - πόλη (α – 185) και ο Φόρκυνας με οπτική επαφή.
Από το Φόρκυνα έπρεπε οπωσδήποτε να παρεκκλίνεις της πορείας για να πάς περπατώντας στον Εύμαιο.
Στον Εύμαιο πήγε ο Οδυσσέας πριν το μεσημεριανό φαγητό όπου έφαγε αφού έσφαξε ο Εύμαιος (ξ – 75) και το βράδυ ξαναέφαγε (ξ – 425).
Οι χρόνοι βέβαια κάπως μπερδεύονται όταν ο Όμηρος τον τοποθετεί να ξυπνάει στον Φόρκυνα όταν επιστρέφουν οι Φαίακες στη Σχερία (ν – 187).
Ποιητική αδεία προφανώς.
Δεν έχετε παρά να διαβάσετε προσεκτικά τις ανάλογες ραψωδίες.
Πολύ τα τουμπουλάρουμε φίλτατοι Ομηριστές.
Σπ. Ρόκκος
Χα χα.
Αλλά όταν κάποιος στηρίζει μια υπόθεση με βάση την αφήγηση του Ομήρου πρέπει να δέχεται τυχών παρερμηνείες του ή έστω αντιρρήσεις.
Πραγματικά αν δεχόταν όλοι την Άσσο σαν Ομ. Ιθάκη θα νόμιζα ότι με έχουνε πάρει στο «ψιλό», γιατί απλά είναι μια υπόθεση.
Μη τρελαθούμε κιόλας.
Χα χα.
ζακυνθινους, εμεις εχουμε τσου Λευκαδητες για ζακυνθινους, ο Καμπάνης μας εχει ολους για Δουιχιωτες,, τουλαχιστον ολοι αυτοι συμφωνάμε οτι η Ιθάκη δεν ειναι η Ομηρική,, και επίσης το πεονεκτημα της δικής μας θεωρείας,,, ειναι οτι ολους σας εχουμε να ανηκετε στην Ιθάκη,, απλα το κεντρο διοικησης ηταν ακριβώς εδεπα
Άλλωστε και ο πάλαι ποτέ κεντρικός δρόμος με τα αρχοντικά (όχι ο τωρινός που θυμίζει τα ενδότερα γύφτικα του Ασπροπύργου), Ρύακας λεγότανε.
Τώρα για τους χρόνους του ταξιδιού του Οδυσσέα που αναφέρει ο φίλτατος Κ. Μαργαρίτης μάλλον χαράματα έφτασε στο λιμάνι του Φόρκυνα και όχι ερχόμενος φυσικά από πολύ κοντά.
Ας ξαναδιαβάσει το χωρισμό Αθηνάς – Οδυσσέα και άφιξη Αθηνάς σε Τηλέμαχο.
Κάπου οι χρόνοι έχουν μικρύνει για να φανεί πιο ενδιαφέρουσα η επιστροφή του Οδυσσέα μα και η εκδίκηση του Ποσειδώνα.
Σπ. Ρόκκος