O NAOΣ TOY ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ ΣΤΗΝ ΣΚΑΛΑ!
Ο ναός στην ελληνική αρχαιότητα ήταν η κατοικία του θεού, το κτήριο που στέγαζε το λατρευτικό άγαλμα μιας ή περισσότερων θεοτήτων, και όχι ο χώρος συνάθροισης των πιστών, όπως στο χριστιανικό κόσμο. Αυτό φανερώνει και το ουσιαστικό «ναός», που προέρχεται από το ρήμα «ναίω» (=κατοικώ). Το λατρευτικό άγαλμα τοποθετούνταν στο βάθος του ναού, πάνω στον κατά μήκος άξονα του κτηρίου. Οι πιστοί συγκεντρώνονταν στον περιβάλλοντα χώρο έξω από το κτήριο του ναού, όπου βρισκόταν και ο βωμός για την προσφορά θυσιών και την άσκηση της λατρείας.
Η βασική αυτή λειτουργική ιδιομορφία του ελληνικού ναού είναι σημαντική για την κατανόηση της αρχιτεκτονικής του, καθώς υπάρχουν μαρτυρίες ότι οι ναοί σχεδιάζονταν με βάση και το άγαλμα που επρόκειτο να στεγάσουν. Σε αυτή τη λειτουργικότητα οφείλονται τα κύρια χαρακτηριστικά του ελληνικού ναού, που μπορούν να συνοψιστούν στα παρακάτω με γνώμονα τα μνημεία του 6ου-4ου αι. π.Χ.:
- μνημειακότητα και ταυτόχρονα
- γενική στενότητα του εσωτερικού χώρου.
- Ορθογώνια κάτοψη με επιμήκεις αναλογίες και
- απόλυτη συμμετρία εκατέρωθεν του κεντρικού άξονα του κτηρίου.
- Περισσότερη φροντίδα για την εξωτερική εμφάνιση παρά για το εσωτερικό.
- Είσοδος από την ανατολική πλευρά.
- Περιορισμένη τυπολογική διαφοροποίηση στη ναοδομία.
Πυρήνας του ελληνικού ναού είναι ο σηκός, ένα κτήριο ορθογώνιας κάτοψης με είσοδο στην ανατολική στενή πλευρά. Στην απλούστερη μορφή του το κτήριο αυτό είναι μονόχωρο. Συνθετότερα αρχιτεκτονήματα περιλαμβάνουν ένα προθάλαμο, τον πρόδομο ή πρόναο, και ένα αντίστοιχο χώρο στην αντίθετη πλευρά, που δεν επικοινωνεί με τον κυρίως ναό, τονοπισθόδομο. Ανάμεσα στον οπισθόδομο, που είναι προσβάσιμος μόνο από το εξωτερικό του ναού, και τον κυρίως ναό (ή στη θέση του οπισθόδομου), βρίσκεται συχνά ένα δωμάτιο που επικοινωνεί με τον κυρίως ναό και είναι προσβάσιμο μόνο για τους ιερείς, το άδυτον.
Ανάλογα με την ύπαρξη των παραπάνω χώρων ο ναός χαρακτηρίζεται απλός, αν έχει μόνο πρόδομο, ή διπλός, αν διαθέτει και οπισθόδομο. Ο ναός που δεν έχει κανένα από τους δύο χώρους, παρά μόνο τον κυρίως ναό, ονομάζεται μονόχωρος. Στην είσοδο του πρόδομου και του οπισθόδομου βρίσκονται συνήθως κίονες. Αυτοί οι κίονες μπορεί να βρίσκονται ανάμεσα στιςπαραστάδες που σχηματίζουν οι πλευρικοί τοίχοι, οπότε ο ναός ονομάζεται εν παραστάσι, ή μπροστά από αυτές, οπότε ο ναός ονομάζεται πρόστυλος. Αν η κιονοστοιχία του πρόστυλου πρόδομου επαναλαμβάνεται στον οπισθόδομο, τότε ο ναός ονομάζεταιαμφιπρόστυλος.
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΗΣΙ ,ΜΑς ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΜΑΖΕ ΣΕ ΝΑΟΥς!,
ΕΠΑΝΩ ΑΤΡΟΣ,,
ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ ΛΟΙΠΟΝ,, ΟΠΥ ΕΟΥΜΕ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ,, ΣΗΜΑΤΟΔΩΤΕΙ ΠΙΘΑΝΗ ΘΕΣΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΝΑΟΥ,, ΔΙΟΤΙ ΥΠΗΡΧΕ Ως ΓΝΩΣΤΟΝ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΑΝΕΚΑΘΕΝ,, ΣΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΙΑΧΝΩΤΑΝ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙΑ!
ΗΔΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΜΜΥΡΊΔΑ ΕΙDΑΜΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕς ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ!
ETΣΙ ΛΟΙΠΟΝ,, ΣΑΝ ΠΡΟΣΤΑΤΙΔΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ,, ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΠΑΝΤΑ ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΝΑ ΗΤΑΝ Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ,,ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΠΟΥ ΥΠΗΡΧΧΕ Ο ΝΑΟΣ ΤΗς,, ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕΓΑΛΟΣ!
Ο ΔΙΑΣ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΣΠΩΖΕΙ,, ΔΙΟΤΙ ΕΙΧΑΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑ ΤΟΝ ΑΙΝΙΣΙΟ,, ΚΑΙ ΤΟ ΝΗΣΑΚΙ ΔΙΑΣ,, ΠΟΥ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ,, ΑΛΛΑ ΚΑΠΟΥ ΛΟΓΙΚΑ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΚΑΠΟΙΟ ΝΑΟ ΤΟΥ!!
(Γιατι όχι στα Διπόλια?)
ΝΑΟΣ ΑΠΟΛΩΝΑ, ΝΑΟΣ ΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΣΕ ΔΙΟΝΥΣΟ, ΚΑΙ ΤΌΣΣΟΥς ΠΙΘΑΝΟΝ ΑΛΛΟΥς!
ΣΤΗΝ ΜΕΛΙΣΑΝΗ Ως ΓΝΩΣΤΟ ΛΑΤΡΥΟΤΑΝ Ο ΘΕΟς ΠΑΝΑΣ..!
ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΣΕ ΜΕΛΟΝΤΙΚΗ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.! (Αντιχριστιανικη λίγο, αλλά όλα πρέπει να λέγονται)
Η ιστορία της θαυματουργής εικόνας της Αγίας Βαρβάρας που χάθηκε στην θεομηνία
Τα ορμητικά νερά της βροχής και η λάσπη που εισέβαλε στην εκκλησίας της Αγίας Βαρβάρας στο Αργοστόλι έριξαν τις εικόνες στο ρέμα, ενώ εξαφανίστηκε και η θαυματουργή εικόνα της Αγίας.
Πρόκειται για μια ιστορική εκκλησία της Κεφαλονιάς, που είναι χτισμένη μέσα στο βράχο, δίπλα στην κοίτη ενός χειμάρρου. Από τη δυνατή νεροποντή τα νερά φούσκωσαν και μπήκαν στο εκκλησάκι παρασύροντας τα πάντα στο πέρασμά τους.
H εικόνα της Αγίας Βαρβάρας που χάθηκε από την θεομηνία θεωρείται θαυματουργή, ενώ η ιστορία της ξεκινά στις αρχές του 20ού αιώνα.
Σύμφωνα με την παράδοση, το 1912 ένα μικρό προσφυγόπουλο έπεσε από το δρόμο κάτω στη χαράδρα, όμως προσγειώθηκε στο έδαφος χωρίς να πάθει το παραμικρό. Το ίδιο το παιδί λέγεται πως διηγήθηκε ότι το βοήθησε να κατέβει μια λευκοντυμένη γυναίκα.
Οι χωριανοί από τότε στο σημείο εκείνο έβλεπαν να καίει χειμώνα – καλοκαίρι μια άσβεστη φλόγα. Όταν, λίγα χρόνια αργότερα, βρήκαν το κουράγιο να εξερευνήσουν το μυστήριο της φλόγας, μπήκαν στο σπήλαιο και ανακάλυψαν μια εικόνα της Αγίας Βαρβάρας.
Απέδωσαν σ’ εκείνη το θαύμα και την πήραν στο Αργοστόλι, όπου, σύμφωνα πάντα με την παράδοση, σταμάτησε μια μεγάλη επιδημία που είχε ξεσπάσει και θέριζε κόσμο.
enikos.gr
Στο δικό μου το χωριό πάντως (Άσσος), ο θεός Απόλλωνας κατά που φαίνεται έγινε Βαγγέλας, χα χα χα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.