ΣΑΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΜΠΛΟΚ

ΣΑΣ   ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ  ΜΠΛΟΚ
ΣΑΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΜΠΛΟΚ

Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

ΝΕΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΜΑΚΗ ΜΕΤΑΞΑ

Makis Metaxas


 Αγαπητοί μου φίλοι σας ευχαριστώ για τα σχόλια που είχα την τιμή να λάβω από εσάς σε συνέχεια της σχετικής μου ανάρτησης και εκ των πραγμάτων σας οφείλω μια απάντηση.
Το ζήτημα, όπως κάθε νοήμων πολίτης αντιλαμβάνεται, δεν είναι μια ακόμη κοκορομαχία μ
εταξύ εμένα που έχω αυτήν την άποψη και ενός άλλου που έχει μια διαφορετική πόσο μάλλον με τον αγαπητό Δήμαρχο της Ιθάκης που μπορώ να καταλάβω το γιατί αντιδρά με τον τρόπο που αντιδρά. Παρεμπιπτόντως το τι απίστευτα έχω ακούσει όλα αυτά τα χρόνια δεν μπορείτε να φανταστείτε.



Το ζήτημα δεν είναι εκεί, έστω και εάν υπάρχουν αρκετά πικρόχολα και πολλές φορές κακοπροαίρετα σχόλια που δεν περιποιούν τιμή σε όσους τα γράφουν.
'Όταν όμως αυτά έρχονται από την πλευρά της Ιθάκης οφείλω να τα δεχθώ με πολύ κατανόηση και σεβασμό έστω και εάν ενίοτε είναι προσβλητικά και ξεπερνούν τα όρια.
Δεν ξεχνώ και δεν πρέπει να ξεχνάμε μια μεγάλη αλήθεια και ένα μεγάλο δίκιο των σημερινών Ιθακησίων για το οποίο εμείς οι υπόλοιποι Κεφαλλήνες οφείλουμε να τους το αναγνωρίσουμε.
Η ζωή το έφερε και ευτυχώς θα έλεγα, το σημερινό νησί της Ιθάκης-, το πλέον φτωχό και άνυδρο νησί της επικράτειας του Οδυσσέα -να είναι αυτός ο ευλογημένος τόπος που είχε την μεγάλη τιμή να κρατήσει ζωντανή την μνήμη του Οδυσσέα όταν οι υπόλοιποι Κεφαλλήνες έχασαν κάθε επαφή με την παράδοση και τις μνήμες του παρελθόντος.
Το τι έγινε στους σκοτεινούς αιώνες αλλά και κατά την διάρκεια των πρώτων ιστορικών χρόνων για να διαγραφεί από την μνήμη των μεταγενεστέρων αυτή η σχέση πολλά έχουν γραφτεί και εξακολουθεί να είναι ένα ζήτημα που αναζητά την απάντησή του.
Κορυφαίο όμως ζήτημα ήταν και είναι εάν όντως υπήρξε αυτό το μυκηναϊκό κέντρο στην δυτική νησιωτική Ελλάδα που περιγράφει ο Όμηρος, γιατί η αλήθεια είναι ότι η σημερινή Ιθάκη δεν ήταν για πάρα πολλούς λόγους το νησί αυτό που περιγράφει ο Όμηρος και θα κάνω κατάχρηση του κειμένου εάν αρχίσω να τους καταγράφω. Αυτός εξ’ άλλου είναι και ο κυρίαρχος λόγος που σύμπασα η αρχαιολογική κοινότητα συνεπικουρούμενη με τα πλέον σύγχρονα μέσα που της παρέχουν οι άλλες συνοδές επιστήμες συνεχίζει με αμείωτο ενδιαφέρον για πάνω από διακόσια χρόνια μέχρι και σήμερα να αναζητά αυτό το μυκηναϊκό κέντρο σε κάθε νησιωτική περιοχή στον χώρο του Ιονίου.
Για πρώτη φορά , το επαναλαμβάνω για πρώτη φορά, η αρχαιολογική σκαπάνη το 1992 ευτύχησε κάτω από την διεύθυνση του αρχαιολόγου Δρ. Λάζαρου Κολώνα, του μετέπειτα γενικού Δ/τη αρχαιοτήτων του Υπ.Πο να επιβεβαιώσει τον εντοπισμό σημαντικών αρχαιολογικών εγκαταστάσεων που πιστοποιούσαν την ύπαρξη ενός σπουδαίου μυκηναϊκού κέντρου στην περιοχή της κοιλάδας του «Ηράκλειου πεδίου» (Πόρος- Τζαννάτα- Αγία Ειρήνη).
Ο ανασκαφέας, δηλαδή ο κύριος Κολώνας ήταν αυτός που διατύπωσε πρώτος την θέση ότι το συγκεκριμένο μυκηναϊκό κέντρο έχει σχέση με το αναζητούμενο κέντρο της Ομηρικής Ιθάκης.
Την άποψη αυτή την επαναδιατύπωσε μερικά χρόνια αργότερα και ο έτερος ανασκαφέας της περιοχής ο τ. Έφορος Αρχαιοτήτων Κεφαλληνίας, Ιθάκης και Λευκάδος αρχαιολόγος Δρ. Αντώνης Βασιλάκης ο οποίος όχι μόνο επιβεβαίωσε την εκτίμηση του κυρίου Κολώνα αλλά διαπίστωσε μέσα από τις ανασκαφές του κάτι το εντελώς ανατρεπτικό για τα όσα μέχρι τότε γνωρίζαμε ως προς την χρονική έλευση του μυκηναϊκού πολιτισμού στα νησιά μας, ανακοινώνοντας ότι τα οικιστικά σύνολα που ανέσκαψε πιστοποιούν μια οργανωμένη παρουσία του μυκηναϊκού πολιτισμού όχι από τον 13 αιώνα π.Χ όπως πίστευε σύμπασα η αρχαιολογική κοινότητα μέχρι τότε, αλλά από τις αρχές του 15 αιώνα π.Χ !
Εδώ όμως φίλοι μου σταματώ.
Η υπόθεση της Ομηρικής Ιθάκης θέλω να ξέρετε πως έχει πάρει το δρόμο της και κανένας δεν μπορεί πλέον να την σταματήσει.
Προφανώς και δεν είναι δικιά μου δουλειά να ανακοινώσω το τι βρίσκεται θαμμένο εκεί στην περιοχή της Ρίζας. Είναι μια υπόθεση που τον κύριο λόγο τον έχουν οι επιστήμονες που ανέσκαψαν στην επίδικη περιοχή.
Όσοι όμως έκαναν το κόπο για να διαβάσουν ή να ακούσουν με προσοχή το τι έχουν δηλώσει κατά καιρούς οι αρχαιολόγοι - η αλήθεια είναι με πολύ φειδώ – θα το έχουν ήδη υποπτευθεί το τι πρόκειται να ανακοινωθεί στα χρόνια που έρχονται.

ΝΕΕς ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΙΘΑΚΕΣ



    • Makis Metaxas Αγαπητέ μου Δήμαρχε δεν χρειάζεται να είναι κάποιος αρχαιολόγος για να έχει το δικαίωμα της άποψής του. Εγώ πάντως δεν είμαι.
      Το τι γράφουν οι φίλοι μου σχολιάζοντας την σχετική σας δήλωση αντιλαμβάνεστε ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμά τους εκφράζοντας 
      την δική τους προσωπική θέση όπως προφανώς αναφαίρετο δικαίωμα είναι και των δικών σας φίλων που σχολιάζουν εμάς τους Κεφαλλήνες με παρεμφερή σχόλια στη δική σας σελίδα. Δεν χρειάζεται λοιπόν να «άλληλοευχαριστούμε» ο ένας τον άλλον για αυτό και επειδή τα ζητήματα αυτά δεν είναι προσωπικά είμαι βέβαιος πως θα μας δοθεί η ευκαιρία να τα πούμε επί της ουσίας εν καιρώ και στην ώρα τους.

  • Makis Metaxas Αγαπητοί μου φίλοι πριν λίγο απάντησα στον αγαπητό Δήμαρχο της Ιθάκης σε μια δημόσια δήλωσή του που με αφορά την οποία ανάρτησε στην σελίδα του στο Φ/Β και η οποία αναδημοσιεύτηκε από μερικά ΜΜΕ.με τον παρακάτω σχολιασμό που ελπίζω να είναι και ο τελευταίος.
    "Αγαπητέ μου Δήμαρχε δεν χρειάζεται να είναι κάποιος αρχαιολόγος για να έχει το δικαίωμα της άποψής του. Εγώ πάντως δεν είμαι.
    Το τι γράφουν οι φίλοι μου σχολιάζοντας την σχετική σας δήλωση αντιλαμβάνεστε ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμά τους εκφράζοντας την δική τους προσωπική θέση όπως προφανώς αναφαίρετο δικαίωμα είναι και των δικών σας φίλων που σχολιάζουν εμάς τους Κεφαλλήνες με παρεμφερή σχόλια στη δική σας σελίδα. Δεν χρειάζεται λοιπόν να «άλληλοευχαριστούμε» ο ένας τον άλλον για αυτό και επειδή τα ζητήματα αυτά δεν είναι προσωπικά είμαι βέβαιος πως θα μας δοθεί η ευκαιρία να τα πούμε επί της ουσίας εν καιρώ και στην ώρα τους."
 
Διονύσης Στανίτσας προς Μάκη Μεταξά: Δεν απειλώ κανέναν ούτε και απαγορεύω σε κανέναν να ομιλεί-Που αναφέρθηκα
KEFALONIAMAGAZINE.GR
Διονύσης Στανίτσας προς Μάκη Μεταξά: Δεν απειλώ κανέναν ούτε και…

πολλά τα Ομηρικα σχολια!
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM
πολλά τα Ομηρικα σχολια!

Και  Επισυναπτω και την δικη μου τελική απάντηση στον διαλογο μου με κυριο Στανίτσα!

  • Γιωργος Γκιαφης θα απασχολησω λιγο ακομη το Δημαρχο,, πανω στο θεμα,, και  ξερω πολυ καλά οτι δεν πειθω κανεναν ιθακησιο για το θεμα της ομηρικης ιθακης ουτε αυτος ήταν ποτέ ο σκοπός μου,, 

    ΑΥΤΑ & ΑΛΛΑ,,Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ,,1991
    POROSNEWSTV.BLOGSPOT.COM
    ΑΥΤΑ & ΑΛΛΑ,,Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ,,1991
    ΑΥΤΑ & ΑΛΛΑ,,Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ,,1991

    • Την μιση μου ζωη ακουω επι της υπόθεσης, και εχω συζητησει με πολλους γνωστες του θεματος, και εχω αποψη! Ξερω οτι αν ημουν στην Ιθακη σιγουρα δεν θα παραδεχομουνα κανενα αλλο σεναριο, Εδω λοιπόν μεσα σε ολα εχουμε εναν βασιλικο ταφο,, που επ[ισημα κανεις δεν λεει ποιανου ειναι και υπαρχει λογος! Ενα σημερινο σχολιο στο τοιχο μου απο φιλο,, μου λεει αφηστε τον Οδυσσεα και κοιταξτε τι θα κανετε με την ΕΔΑΚΙ, Επειδη η ζωη μου εδω ειναι ο τουρισμος,, και εχω συνεχη εποικινωνια με τουριστες,, η γενικη τους αποψη ειναι οτι ζουμε σε παραδεισο και δεν τον επωφελουμαστε!! Επειδη λοιπόν εσεις ειστε Δημαρχος Ιθακης , και επιπλεον μελος πολλα χρονια και στο λιμενικο ταμειο, ας αφησουμε αυτο το θεμα ποιανου ειναι ο ταφος, και αν το παλατι ειναι σε ιθακη, και ας δουμε πως μπορουμε τουριστικα να επωφεληθουμε με την γεωγραφικη μας θεση (εμαστε τοποι στην Ροτα σκαφων) πλοιων , και με κοντινοτερη ακτοπλοικη αποσταση απο ελλαδα, ειδικά και με την αποπαιρατωση του εργου στο πισαετο!  !Νομιζω μια κοινη τουριστικη πολιτικη μας χρειαζεται επειγόντως και τους δυο τοπους ! Καλο βραδυ, και συγνωμη αν σας κουρασα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου