Αυτό που διαπιστώνω εδώ μέσα είναι ότι οι περισσότεροι δεν κάνουν έρευνα αλλά γράφουν έκθεση ιδεών και μάλιστα όχι δικών τους αλλά τις κατ΄επιλογήν αρεστές αλλουνών είτε αρχαίων, είτε νεοτέρων.
Διαβάζω τρείς σελίδες «πράμα» για να καταλήξω σε πέντε σειρές που έχει διατυπώσει κάποιος παλαιότερος.
Το άλλο μειονέκτημα είναι ότι ψάχνουν για την Ομηρική Ιθάκη (αν αυτός είναι ο πραγματικός σκοπός γιατί αμφιβάλω) προσπαθώντας να αναλύσουν μάλλον παραμύθια που και αν τα επεξηγήσουν ο πραγματικός στόχος (η Ιθάκη) θα μείνει πάλι άπιαστο όνειρο.
Επί του συγκεκριμένου η Σχερία και αν βρεθεί τί θα προσφέρει στην ανεύρεση του πραγματικού στόχου? ΜΠΑΡΜΠΟΥΤΣΑΛΑ.
Χαβαλές να γίνεται λοιπόν και αποπροσανατολισμός (δεν αναφέρομαι στον διαχειριστή), και αφού φτάσαμε να παίρνουμε σα στοιχείο το Θιακό σταφύλι και τα Οδυσσειακά ονόματα τότε η δική μου θεωρεία υπερτερεί γιατί από τις 100 γυναίκες του χωριού μου οι 60 είχαν όλα τα ονόματα των νυμφών, των μισών θεοτήτων, και επιπλέον το όνομα της γυναίκας του Έκτορα.
Επιπλέον έχετε πάει στη Βόρεια Ήπειρο Τηλέμαχοι, Οδυσσέηδες, άσε το Καλυψώς που πάει σύννεφο!
Όσο για το θιακό σταφύλι πλημύρα! Και μάλιστα γίνεται καλύτερο από αλλού.
Ο ερευνητής προσφέρει νέες και δικές του ιδέες βοηθούμενος από τα μέχρι τώρα υπάρχοντα σοβαρά στοιχεία κατά το δυνατόν τεκμηριωμένες, αλλιώς δεν είναι ερευνητής είναι παπαγαλιστής.
Μήπως κάποιοι έχουν αναπολήσει τη θεία Λένα?
Υ.Γ.
Και για να βοηθήσω και εγώ στην έρευνα με απολύτως καινοτόμους ιδέας, εκ του συνήθους ονόματος Καλύψω εις την περιοχήν της Αυλώνος (εν Αλβανία), αξία η άποψις ότι το εκεί νησίον ονόματι Σάσων ήτο ο παράδεισος της Καλυψούς!
Έτσι εξηγείται πλήρως η ακολουθία της Κέρκυρας για Σχερία.
Σας αποστόμωσα μήπως ή το έχει βρεί πρώτα άλλος?
Κακακακακα κακά
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ τσι Κατερινούλες
Σπ.Ρ.
μια σημερινη δική μου απάντηση σε Αρη
παιρνω ενα κομματακι απο τον καθενα σς για να φτιαξω το δικο μου σεναριο,, από εσενα πηρα την Ιδεα ,με το φιορο του λεβαντε, τον αρακυνθο, την τρελη πιθανοτητα η Ζακυνθος να μην ειναι η Ομηρικη, και γενικα αλαγης τροπου σκεψης, από τον Ληξουριωτη πηρα την δηλωση του για τον Ταφο Οδυσσεα, από τον Ρισσιανο (εφοσον ακομη δεν ξερω αν εισαστε ενα ατομο) πήρα την υπόθεση που ειναι η Ομηρικη Σαμη,, απο τον Μακη Μεταξα και συνεχεια και αλλους οπως και τον Πανταζη στο ποιο να ειναι το Δουλιχι, από τον Ναζη οτι το Δουλιχι ειναι νοτια της Ιθακης, και κοντευω σιγα σιγα να φτιαξω το παζλ σε Σαπιεντζα:Το ελληνικο νησι σε σχημα καρδιας!!!!!!!!!!!!!!!!!!
διαβαστε και τα σχολια που προηγηθηκαν
σε σχολιο περι Μάκη Μεταξά μια απαντηση μου σε αλλη ανάρτηση
ΤΗΝ ΦΩΤΟ ΤΗΝ ΕΧΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΩ,,ΧΑΧΑΧΑ,, ΛΟΙΠΟΝ Η ΒΡΥΣΗ ΣΕ ΠΥΡΓΙ , ΚΑΙ ΜΕΤΑ Η ΑΒΥΘΟς ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑς ΑΝ ΙΘΑΚΗ ΕΙΠΑΜΕ ΕΙΝΑΙ ΔΩΘΕ,, ΤΩΡΑ ΑΝ ΤΗΝ ΕΦΤΙΑΞΕ Ο ΜΕΤΑΞΑς ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟς ΑΛΛΑ ΚΑΤΑ ΠΑΣΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑΙ,,! ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΣΑΝ ΝΟΜΑΡΧΗς ΝΑ ΗΘΕΛΑ ΠΟΛΛΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΛΟ ΠΑΡΑΠΟΝΙΑΡΗς ΗΜΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΧΡΕΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΟΡΟ-ΣΑΜΗ, ΤΟΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΡΟ-ΣΚΑΛΑ, ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ, ΤΙς ΛΙΜΝΟΔΕΞΑΜΕΝΕς, ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ, ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΗ,, ΠΟΥ ΔΥΣΤΗΧΩς ΠΟΛΛΟΙ ΔΕΝ ΤΑ ΣΕΒΟΝΤΑΙ! ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑς,,ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΕΡΟς ΠΟΥ ΓΟΗΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ,, ΚΑΙ Ας ΤΑ ΛΑς ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΗΛΕΙΑ ΣΟΥ,, ΠΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΜΑς ΤΕΛΕΙΩΣΑΝΕ ΤΟ ΕΡΓΟ, ΕΝΩ Ο ΧΑΡΑΚΑς ΠΑΕΙ ΝΤΟΥΓΡΟΥ ΓΙΑ 5ΕΤΙΑ ΚΑΚΑΚΑ σε ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΟΡΟΥ,,ΑΠΟ ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ
και απάντηση και στον Σπύρο Ρόκκο στο τελευταιο του σχολιασμο (ειναι και σε αυτην ρην αναρτηση) ευχαριστουμε για να αρχισω ανάποδα ,,με την ευχη,,γιορταζει και η γυναικα μου εξαλου,,οποτε σε λιγο κλεινω υπολογιστες. το σχολιο ανεβηκε μαζι με 2-3 ακομη στο http://porosnews.blogspot.gr/2016/11/25.html οπως σου ξανασχολιασα εκανα διαλογο με τον γιο μου φετος που κανουνε Οδυσσεια στο Γυμνασιο, και του λεω,,πες σε ευκινη την καθηγητρια, οτι ο πατερας σου ειναι κουρλος και πιστευει οτι ο Οδυσσεας ητανε Κεφαλονήτης,, και το ιδι πιθανον να ητανε και ο Ομηρος! Λογικο ηταν να του απαντησει οτι το ηξερε οτι οι κεφαλλονητες ειμαστε θεομουρλοι σε ΚΟΜΙΤΑΤΟ-ΑΙΓΙΛΙΠΑ ετσι λοιπον το ιδιο πιστευω εχεις παθει και εσυ,,σε οποιους λες την θεωρεία σου για την Ασσο θα σε περνανε για κουρλο! Οταν αρχιζεις να λες κατι διαφορετικο,,αρχιζουν τα προβληματα χαχαχα Ακριβως χαρακτηριστικη περιπτωση με
Λιβάδι Παλικής (13-04-2015) Μια εικόνα που αντίκριζα για πρώτη φορά στη ζωή μου, η οποία και αφορά τη γεωλογική ιστορία του νησιού μας. Προφανώς τον χειμώνα εκείνον που πέρασε, η στάθμη της θάλασσας ήταν ψηλότερα, κατόπιν η στάθμη πρέπει να έπεσε κι έτσι έμειναν οι πίνες (Pinna nobilis) ενδημικό και προστατευόμενο είδος της Μεσογείου να κοιτάζουν τον... ουρανό... Η μεταβολή της στάθμης της θάλασσας, ειδικά στον κλειστό κόλπο που χωρίζει την χερσόνησο της Παλικής από τον ανατολικό κορμό του νησιού, είναι ένα θέμα που χρήζει μελέτης...
Ορέστη, αυτή η τελευταία φωτογραφία που αναρτώ για το θέμα αυτό, έχει διπλό ενδιαφέρον νομίζω. Από τη μια δείχνει ένα νέο κομμάτι ξηράς, αποτέλεσμα γεωλογικών μεταβολών (οπότε μιλάμε για γεωλογική ιστορία του νησιού) και από την άλλη βλέπουμε ότι αυτό το γεγονός έχει συμβεί στις 13-07-2013, πριν δηλαδή από τον διπλό σεισμό του 2014, όταν ακόμα οι παλαιές Αγροτικές Φυλακές (μέρος της ιστορίας του νησιού) που εικονίζονται στο κάδρο αυτό, δεν είχαν κατερειπωθεί... Καλό βράδυ σε όλους!
Gerasimos ValsamisΤο φαινόμενο αυτό παρατηρήθηκε μετά τους δύο μεγάλους σεισμούς του 2014. Έχει δίκιο ο Nikos Koutavas. Υπάρχει και ειδική ΈΚΘΕΣΗ/ΜΕΛΈΤΗ του Παν. Αθηνών, με ΘΕΜΑ την ανύψωση της δυτικής ακτογραμμής της Κεφαλονιάς, με αφορμή τους υπόψη σεισμούς, όπου μελετώντας τα γεωλογικά "στρώματα" κατά μήκος των ακτογραμμών την τελευταία 100ετία, διαπιστώθηκε ότι, κάθε μεγάλος σεισμός που συντελείται με επίκεντρο την ευρύτερη περιοχή του Δυτικού σεισμικού τόξου της Κεφαλονιάς, αυτό επιφέρει μια μέση ανύψωση των δυτικών ακτογραμμών της, κατά 60 εκατοστά!
Η Μάλτα από την Κέρκυρα απέχει 600 χιλιόμετρα, το ταξίδι του Οδυσσέα μέχρι την Σχερία διαρκεί σχεδόν 18 μερόνυχτα ,δηλαδή κάπου 410-420 ώρες !!!!!!!!!!!!!!!!!!Η σχεδία του έπλεε με 1,5 ΚΜ ή 1 μίλι την ώρα????? Σαφώς όχι !!!!Με ένα ούριο αεράκι 'επιανε 6-7 χιλιόμετρα, οπότε νησί Καλυψώς (που δεν ήταν η Μάλτα βέβαια) μέχρι την Σχερία . ας υπολογίσουμε συν -πλην 2000-2500 χιλιόμετρα!!!!Πιάστε τώρα Κέρκυρα και ψάξτε σε 2000-2500 χιλιόμετρα το Νησί της Καλυψώς !!!!!!!!!!!!!Εάν Υποθέσουμε (όλοι υποθέτουμε) νησί Καλυψώς Παντελέρια , σε 2300 -2400 χιλιόμετρα , έχοντας στα αριστερά μας πάντα Ωρίονα και Άρκτο σκάμε στις ακτές Λιβάνου ή Συρίας της οποίας το όνομα είναι και το ποιο κοντινό στο ΣΧΕΡΙΑ , ομόηχο ε ???τάδε έφη Ιθαγενής Εβρίτης
Ευχαριστούμε Γιώργο για την προβολή αλλά υπάρχει πρόβλημα με τη σύγχιση που προκαλούμε σε κόσμο που δεν είναι Κεφαλλονίτες και έχουμε φέρει κοντά μας τελευταία είτε από Μάλτα είτε από Κέρκυρα. Θεώρησε τη σελίδα μας προπαγανδιστική της ΑΛΛΗΣ θεωρίας, δηλαδή της δυτικής Κεφαλλονιάς, και όχι της δικής σας, δηλαδή του Πόρου. Ακόμα και η προεπισκόπηση, δημιουργεί σύγχιση και στους δεκάδες ήδη φίλους από Κρήτη, Μεσσηνία, Λακωνία κλπ σε ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΑΛΙΚΗ
Στα αρχαιολογικά μας λοιπόν έτσι για να ξεφεύγουμε και λίγο από την μπίχλα της καθημερινότητας και ας βάλουμε σαν αρχή μια προσπάθεια ένωσης όλων των πληροφοριών που έχουμε ώστε να φτάσουμε σε κάποια άκρη βάζοντας μακριά τοπικισμούς και ατομισμούς. Μη ξεχνάμε δε ότι μιλάμε για την ώρα πάντα υποθετικά. Τί ήταν οι Τάφιοι – Τηλεβόες? Μα προέλληνες, όχι τούρκοι βρε παιδιά και κατά που φαίνεται λιγότερο πειρατές από τους Κεφαλλήνες του Οδυσσέα. Δεν είναι και πολύ «εύηχο» αυτό έ? Ποιο κομμάτι της Κεφαλονιάς ήταν πιο πρόσφορο για κατοίκιση? Αναμφισβήτητα η Σάμη, άρα εκεί πρωτόκατσαν γιατί δεν ήταν και βλάκες και φυσιολογικά δεν είχαν κανένα λόγο να φύγουν όσο «έλεγχαν» το διαμετακομιστικό εμπόριο του Ιονίου και είχαν το κάμπο και το ασφαλές λιμάνι της Σάμης δικό τους. Προφανώς από κάποια κατάσταση ζορίστηκαν και αυτό θα ήταν η έλευση του Κέφαλλου στην περιοχή. Τώρα το Σάμος σημαίνει ύψωμα- βουνό κοντά στη θάλασσα όπως και το όνομα Συρία εκ του Φοινικικού «Σαμ». Οι Φοίνικες είχαν αναμειχθεί σχεδόν ειρηνικά την εποχή εκείνη με τους λαούς της Μεσογείου ελέγχοντας το εμπόριο χωρίς να είναι κατά βάση πειρατές, πράγμα που φαίνεται από την μορφή των πλοίων τους. Κάτι που πρέπει να μας προβληματίζει είναι το χρώμα των πλοίων του Οδυσσέα που είναι το ίδιο με το χρώμα των πλοίων των μετέπειτα Σαμίων του Αιγαίου. Η θέση της Ομηρικής Ιθάκης πάντα υπήρξε «ελεγχόμενη» γιατί μέχρι και την πτώση της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους ποτέ από όσα τουλάχιστον εγώ γνωρίζω δεν αποδόθηκε σε συγκεκριμένο νησί. Τα ιστορικά έγγραφα του Βυζαντίου βασιζόμενα στην επιτομή του Ερμόλαου (περίοδος Ιουστινιανού) που είχε πληροφορίες από Ηρόδοτο, Πολύβιο, Εκαταίο, Παυσανία δεν δίνουν σαφή εικόνα θέσης. Η δε Λευκάδα σαν Ιθάκη από αυτά τα έγραφα έχει αρχή και όχι από το λαμόγιο τον Δαίπερφιλ. Αν κάποιος τα αμφισβητεί αυτά δεν έχει παρά να κάνει διάλογο ώστε να ξεπεραστούν αρχικές διαφορές μέσα από τοποθετήσεις όσων έχουν τεκμηριωμένες κατά το δυνατόν γνώσεις. Δεν είναι πιστεύω χρήσιμο να μη λαμβάνεται το στοιχείο της υπόθεσης όταν αναφερόμαστε στην Ομηρική Ιθάκη και να βρίσκουμε μέχρι και χιλιομετρικές αποστάσεις ακόμα όπως στο άρθρο «Τα ΕΥΡΗΜΑΤΑ της βόρειας ΙΘΑΚΗΣ, κλπ ». Τώρα για τον τάφο του Οδυσσέα στα Τζαννάτα, μεγαλοπρεπής τάφος μεν αλλά έχει τόση ακρίβεια «ιδιοκτησίας» όσο ο τάφος του Αγαμέμνονα στις Μυκήνες. Και αν θέλετε μερικοί να μεταφέρουμε όλο το βασίλειο του Οδυσσέα στο Αιγαίο, η Δήλος κάποτε λεγότανε Αστερία αλλά και Ζάκυνθος, εύκολο και αυτό λοιπόν! Λίγη προσοχή γιατί στο τέλος να αεροβατούμε μας βλέπω… Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές αλλά όταν εκφράζονται μέσα σε κάποιο μέτρο υπόθεσης και έρευνας είναι χρησιμότερες νομίζω.
Συμφωνώ με τις "αιτιάσεις" του ALEXANDROS the GREAT...και θα ήθελα να "προκαλέσω" έτι περισσότερον τις αναζητήσεις μας...από το προσωνύμιον του πιστού Σκύλου του Οδυσσέα που "Ηγήθηκε των Μεγάθυμων Κεφαλλήνων" τον ΆΡΓΟΣ! Αλήθεια, είναι τυχαία η ονομασία του σκύλου του (όπως κοινά είναι παραδεκτό σε όλη την επιστημονική κοινότητα της οικουμένης, τίποτε στις ονοματοδοσίες της αρχαίας Ελλάδας, δεν ήταν τυχαίο ή κενόν νοήματος); Η ονομασία Αργοσ - τόλιον, (πέραν της γνωστής και απλής "εξήγησης" που έχει δοθεί) μήπως έχει άμεση ή έμμεση σχέση με τον ΑΡΓΟΣ; Τραβηγμένο από τα μαλλιά, θα μου πείτε, μα...δεν το ψάχνουμε κάπως και ετυμολογικά, κάτω από το πρίσμα των αρχαίων Ελληνικών "ντοπολαλιών";;;
...Και όχι μόνο...Από τη μια Κούταβος, από την άλλη Λάσση, όλο σκυλιά θυμίζει το Αργοστόλι. Εγώ πάντως πιστεύω ότι ήταν τόπος σταυλισμού και εκπαίδευσης αυτών των σκυλιών.
Διαβάζω τρείς σελίδες «πράμα» για να καταλήξω σε πέντε σειρές που έχει διατυπώσει κάποιος παλαιότερος.
Το άλλο μειονέκτημα είναι ότι ψάχνουν για την Ομηρική Ιθάκη (αν αυτός είναι ο πραγματικός σκοπός γιατί αμφιβάλω) προσπαθώντας να αναλύσουν μάλλον παραμύθια που και αν τα επεξηγήσουν ο πραγματικός στόχος (η Ιθάκη) θα μείνει πάλι άπιαστο όνειρο.
Επί του συγκεκριμένου η Σχερία και αν βρεθεί τί θα προσφέρει στην ανεύρεση του πραγματικού στόχου? ΜΠΑΡΜΠΟΥΤΣΑΛΑ.
Χαβαλές να γίνεται λοιπόν και αποπροσανατολισμός (δεν αναφέρομαι στον διαχειριστή), και αφού φτάσαμε να παίρνουμε σα στοιχείο το Θιακό σταφύλι και τα Οδυσσειακά ονόματα τότε η δική μου θεωρεία υπερτερεί γιατί από τις 100 γυναίκες του χωριού μου οι 60 είχαν όλα τα ονόματα των νυμφών, των μισών θεοτήτων, και επιπλέον το όνομα της γυναίκας του Έκτορα.
Επιπλέον έχετε πάει στη Βόρεια Ήπειρο Τηλέμαχοι, Οδυσσέηδες, άσε το Καλυψώς που πάει σύννεφο!
Όσο για το θιακό σταφύλι πλημύρα! Και μάλιστα γίνεται καλύτερο από αλλού.
Ο ερευνητής προσφέρει νέες και δικές του ιδέες βοηθούμενος από τα μέχρι τώρα υπάρχοντα σοβαρά στοιχεία κατά το δυνατόν τεκμηριωμένες, αλλιώς δεν είναι ερευνητής είναι παπαγαλιστής.
Μήπως κάποιοι έχουν αναπολήσει τη θεία Λένα?
Υ.Γ.
Και για να βοηθήσω και εγώ στην έρευνα με απολύτως καινοτόμους ιδέας, εκ του συνήθους ονόματος Καλύψω εις την περιοχήν της Αυλώνος (εν Αλβανία), αξία η άποψις ότι το εκεί νησίον ονόματι Σάσων ήτο ο παράδεισος της Καλυψούς!
Έτσι εξηγείται πλήρως η ακολουθία της Κέρκυρας για Σχερία.
Σας αποστόμωσα μήπως ή το έχει βρεί πρώτα άλλος?
Κακακακακα κακά
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ τσι Κατερινούλες
Σπ.Ρ.
απάντηση και στον Σπύρο Ρόκκο στο τελευταιο του σχολιασμο (ειναι και σε αυτην ρην αναρτηση)
ευχαριστουμε για να αρχισω ανάποδα ,,με την ευχη,,γιορταζει και η γυναικα μου εξαλου,,οποτε σε λιγο κλεινω υπολογιστες.
το σχολιο ανεβηκε μαζι με 2-3 ακομη στο http://porosnews.blogspot.gr/2016/11/25.html
οπως σου ξανασχολιασα εκανα διαλογο με τον γιο μου φετος που κανουνε Οδυσσεια στο Γυμνασιο, και του λεω,,πες σε ευκινη την καθηγητρια, οτι ο πατερας σου ειναι κουρλος και πιστευει οτι ο Οδυσσεας ητανε Κεφαλονήτης,, και το ιδι πιθανον να ητανε και ο Ομηρος! Λογικο ηταν να του απαντησει οτι το ηξερε οτι οι κεφαλλονητες ειμαστε θεομουρλοι σε ΚΟΜΙΤΑΤΟ-ΑΙΓΙΛΙΠΑ
ετσι λοιπον το ιδιο πιστευω εχεις παθει και εσυ,,σε οποιους λες την θεωρεία σου για την Ασσο θα σε περνανε για κουρλο! Οταν αρχιζεις να λες κατι διαφορετικο,,αρχιζουν τα προβληματα χαχαχα
Ακριβως χαρακτηριστικη περιπτωση με
Ο Μύθος του Σπηλαίου του Πλάτωνα,
και μια απάντηση Αρη στο δολωμα που του εριξα!
ΔΕΝ ΣΗΚΩΝΕΤΑΙ ΜΟΝΑΧΑ Ο ΠΟΡΟΣ, ,ΣΗΚΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΠΑΛΙΚΗ
Christos Maroulis
Λιβάδι Παλικής (13-04-2015)Μια εικόνα που αντίκριζα για πρώτη φορά στη ζωή μου, η οποία και αφορά τη γεωλογική ιστορία του νησιού μας. Προφανώς τον χειμώνα εκείνον που πέρασε, η στάθμη της θάλασσας ήταν ψηλότερα, κατόπιν η στάθμη πρέπει να έπεσε κι έτσι έμειναν οι πίνες (Pinna nobilis) ενδημικό και προστατευόμενο είδος της Μεσογείου να κοιτάζουν τον... ουρανό... Η μεταβολή της στάθμης της θάλασσας, ειδικά στον κλειστό κόλπο που χωρίζει την χερσόνησο της Παλικής από τον ανατολικό κορμό του νησιού, είναι ένα θέμα που χρήζει μελέτης...
Καλό βράδυ σε όλους!
Gerasimos Valsamis Το φαινόμενο αυτό παρατηρήθηκε μετά τους δύο μεγάλους σεισμούς του 2014. Έχει δίκιο ο Nikos Koutavas. Υπάρχει και ειδική ΈΚΘΕΣΗ/ΜΕΛΈΤΗ του Παν. Αθηνών, με ΘΕΜΑ την ανύψωση της δυτικής ακτογραμμής της Κεφαλονιάς, με αφορμή τους υπόψη σεισμούς, όπου μελετώντας τα γεωλογικά "στρώματα" κατά μήκος των ακτογραμμών την τελευταία 100ετία, διαπιστώθηκε ότι, κάθε μεγάλος σεισμός που συντελείται με επίκεντρο την ευρύτερη περιοχή του Δυτικού σεισμικού τόξου της Κεφαλονιάς, αυτό επιφέρει μια μέση ανύψωση των δυτικών ακτογραμμών της, κατά 60 εκατοστά!
Μη ξεχνάμε δε ότι μιλάμε για την ώρα πάντα υποθετικά.
Τί ήταν οι Τάφιοι – Τηλεβόες? Μα προέλληνες, όχι τούρκοι βρε παιδιά και κατά που φαίνεται λιγότερο πειρατές από τους Κεφαλλήνες του Οδυσσέα. Δεν είναι και πολύ «εύηχο» αυτό έ?
Ποιο κομμάτι της Κεφαλονιάς ήταν πιο πρόσφορο για κατοίκιση? Αναμφισβήτητα η Σάμη, άρα εκεί πρωτόκατσαν γιατί δεν ήταν και βλάκες και φυσιολογικά δεν είχαν κανένα λόγο να φύγουν όσο «έλεγχαν» το διαμετακομιστικό εμπόριο του Ιονίου και είχαν το κάμπο και το ασφαλές λιμάνι της Σάμης δικό τους.
Προφανώς από κάποια κατάσταση ζορίστηκαν και αυτό θα ήταν η έλευση του Κέφαλλου στην περιοχή. Τώρα το Σάμος σημαίνει ύψωμα- βουνό κοντά στη θάλασσα όπως και το όνομα Συρία εκ του Φοινικικού «Σαμ». Οι Φοίνικες είχαν αναμειχθεί σχεδόν ειρηνικά την εποχή εκείνη με τους λαούς της Μεσογείου ελέγχοντας το εμπόριο χωρίς να είναι κατά βάση πειρατές, πράγμα που φαίνεται από την μορφή των πλοίων τους.
Κάτι που πρέπει να μας προβληματίζει είναι το χρώμα των πλοίων του Οδυσσέα που είναι το ίδιο με το χρώμα των πλοίων των μετέπειτα Σαμίων του Αιγαίου.
Η θέση της Ομηρικής Ιθάκης πάντα υπήρξε «ελεγχόμενη» γιατί μέχρι και την πτώση της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους ποτέ από όσα τουλάχιστον εγώ γνωρίζω δεν αποδόθηκε σε συγκεκριμένο νησί.
Τα ιστορικά έγγραφα του Βυζαντίου βασιζόμενα στην επιτομή του Ερμόλαου (περίοδος Ιουστινιανού) που είχε πληροφορίες από Ηρόδοτο, Πολύβιο, Εκαταίο, Παυσανία δεν δίνουν σαφή εικόνα θέσης.
Η δε Λευκάδα σαν Ιθάκη από αυτά τα έγραφα έχει αρχή και όχι από το λαμόγιο τον Δαίπερφιλ.
Αν κάποιος τα αμφισβητεί αυτά δεν έχει παρά να κάνει διάλογο ώστε να ξεπεραστούν αρχικές διαφορές μέσα από τοποθετήσεις όσων έχουν τεκμηριωμένες κατά το δυνατόν γνώσεις.
Δεν είναι πιστεύω χρήσιμο να μη λαμβάνεται το στοιχείο της υπόθεσης όταν αναφερόμαστε στην Ομηρική Ιθάκη και να βρίσκουμε μέχρι και χιλιομετρικές αποστάσεις ακόμα όπως στο άρθρο «Τα ΕΥΡΗΜΑΤΑ της βόρειας ΙΘΑΚΗΣ, κλπ ». Τώρα για τον τάφο του Οδυσσέα στα Τζαννάτα, μεγαλοπρεπής τάφος μεν αλλά έχει τόση ακρίβεια «ιδιοκτησίας» όσο ο τάφος του Αγαμέμνονα στις Μυκήνες.
Και αν θέλετε μερικοί να μεταφέρουμε όλο το βασίλειο του Οδυσσέα στο Αιγαίο, η Δήλος κάποτε λεγότανε Αστερία αλλά και Ζάκυνθος, εύκολο και αυτό λοιπόν!
Λίγη προσοχή γιατί στο τέλος να αεροβατούμε μας βλέπω…
Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές αλλά όταν εκφράζονται μέσα σε κάποιο μέτρο υπόθεσης και έρευνας είναι χρησιμότερες νομίζω.
Σπ. Ρόκκος
Αλήθεια, είναι τυχαία η ονομασία του σκύλου του (όπως κοινά είναι παραδεκτό σε όλη την επιστημονική κοινότητα της οικουμένης, τίποτε στις ονοματοδοσίες της αρχαίας Ελλάδας, δεν ήταν τυχαίο ή κενόν νοήματος); Η ονομασία Αργοσ - τόλιον, (πέραν της γνωστής και απλής "εξήγησης" που έχει δοθεί) μήπως έχει άμεση ή έμμεση σχέση με τον ΑΡΓΟΣ; Τραβηγμένο από τα μαλλιά, θα μου πείτε, μα...δεν το ψάχνουμε κάπως και ετυμολογικά, κάτω από το πρίσμα των αρχαίων Ελληνικών "ντοπολαλιών";;;
Εγώ πάντως πιστεύω ότι ήταν τόπος σταυλισμού και εκπαίδευσης αυτών των σκυλιών.